סיפור הגבורה של נועם בן שלוש: אתגרים וניצחונות

בפרק השלישי של הפודקאסט "השקעות לפני כולם," אנו נפגשים עם נועם בן שלוש, לוחם גולני לשעבר וגיבור ישראלי, שמשתף אותנו במסע המרגש שלו דרך אתגרים קשים להחלמה והעצמה.


תיאור הקרב וגבורה יוצאת דופן


התחלת הקרב

בפרק זה, נועם מספר על אותו יום גורלי שבין השישי לשביעי באוקטובר, כאשר שירת כלוחם בגולני ושמר במוצב "מגן הלאומים." תוך צפייה בסרט "שעת נעילה," על קרבות מלחמת יום הכיפורים, הוא מצא את עצמו במהרה בלב מאבק על החיים, כאשר מתאר כיצד נתקל בכוחות אויב והפתעות טקטיות שהפכו את היום הזה לשדה קרב ממשי.

הגבורה תחת אש

נועם מתאר את הרגעים הקריטיים שבהם מצא את עצמו מתמודד מול עשרות מחבלים, חמוש במיקרו-תבור ושש מחסניות בלבד, מול אויב חמוש היטב. "הפיצוח הוא אנושי," הוא מספר, כשהוא מתאר כיצד, למרות פציעות חמורות שספג, הצליח לשמור על תפקוד ולהילחם עד לרגעים האחרונים.

לאחר שנפצע קשות במהלך הקרב, כאשר מחבל ירה בו מטווח אפס, נועם מצא את עצמו נאבק על חייו במשך שעות רבות בשטח, ללא סיוע רפואי מיידי. למרות הקשיים, הוא התעקש לשרוד ולהילחם עד הרגע האחרון.


מסע ההחלמה: משברים והתמודדות


רגעים של כאב ואובדן

בזמן ההמתנה לפינוי, נועם נאלץ להתמודד עם הכאב הפיזי ועם הידיעה שהוא עומד לאבד את רגלו השמאלית. תחושת ההלם והשברון הפנימי לא עזבו אותו, והייתה זו שיחה עם משפחתו בזמן הפינוי שאפשרה לו להיפרד ולהביע את אהבתו אליהם.

 השיקום: ניצחון הרוח על הגוף

עם הגעתו לבית החולים סורוקה, נועם מצא את עצמו בפני מציאות חדשה ומאתגרת. במשך חמישה חודשים בשיקום, הוא למד להתמודד עם המגבלות הפיזיות החדשות שלו ולבנות מחדש את חייו. "הבן אדם שאני לפני הפציעה הוא לא משנה כמה טוב הייתי, אני פחות טוב פיזית, לא מנטלית," הוא מסביר, ומוסיף כי ההבנה הזו חיזקה אותו והפכה אותו לאדם חזק יותר.


השראה לאחרים: כוחה של קהילה


תמיכה וחברות

נועם מדבר על החשיבות של קהילה תומכת בתהליך ההחלמה. הוא מתאר כיצד החברים והמשפחה היוו לו כתף חמה וסיוע ברגעים הקשים ביותר. "הצוות בשיקום הם מלאכים," הוא אומר, ומציין את התמיכה והעזרה שקיבל מהאנשים סביבו.

השראה ועידוד לאחרים

נועם רואה את עצמו כמקור השראה לאחרים שחוו פציעות דומות. הוא מתאר כיצד הפך לסמל לאופטימיות ונחישות, וממשיך ללוות ולעודד אחרים בדרך להחלמה.


העתיד: חלומות ומטרות

 

 הגשמת חלומות

למרות הפציעה והאתגרים שהעמידו בפניו, נועם אינו מוותר על חלומותיו. הוא מתכנן לטייל בעולם, ללמוד ולהשלים תארים אקדמיים, ואף לרכוש מיומנויות חדשות כגון ירי בחץ וקשת ורכישת רישיון לאקדח ואופנוע ים.

 רצון לחוות ולחיות

נועם מתאר כיצד הפציעה גרמה לו לרצות לחוות את החיים בצורה מלאה ומשמעותית יותר. "אני רוצה לעשות הכל," הוא מצהיר, ומדגיש את החשיבות של לנצל כל רגע ולחיות את החיים במלואם.


מסר לסיום: כוחה של אופטימיות

בסיום הפרק, נועם משתף במסר מעורר השראה לכולנו: "החיים הם מתנה שאין לה ערך," הוא אומר, ומזמין אותנו להעריך כל רגע ולחפש את הטוב גם ברגעים הקשים ביותר.